Μία από τις πολλές δράσεις του Μουσικού Σχολείου Κατερίνης στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου μας, αποτέλεσε και η δράση πρώτων βοηθειών με το όνομα «Δύο χέρια για μια ζωή». Η επιμορφωτική δράση διήρκησε τέσσερις διδακτικές ώρες για ολόκληρη την Α΄ τάξη Γυμνασίου και μιας ομάδας οχτώ μαθητών/τριών των υπόλοιπων τάξεων γυμνασίου και  λυκείου. Στις 13/12/23 υλοποιήθηκε η δίωρη εξ αποστάσεως θεωρητική επιμόρφωση των μαθητών/τριών μέσω Webex με απευθείας σύνδεση του φορέα εκπαίδευσης Κids Save Lives στο αμφιθέατρο του σχολείου. Θεματολογία της επιμόρφωσης ήταν η αξιολόγηση θύματος, η ενεργοποίηση του 112/166, η Καρδιοπνευμονική Αναζωόγονηση (ΚΑΡΠΑ), η αντιμετώπιση αναίσθητου θύματος και θύματος πνιγμονής από ξένο σώμα, η ενημέρωση/γνώση της εφαρμογής isavelives. Στις 15/2/24 και στις 22/2/24 τα τμήματα παρακολούθησαν το δια ζώσης και βιωματικό μέρος της επιμόρφωσης για δύο διδακτικές ώρες εντός του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου.
Η εκπαίδευση έλαβε χώρα υπό την επίβλεψη της πιστοποιημένης στις πρώτες βοήθειες διδάσκουσας εκπαιδευτικού και συντονίστριας της δράσης Θεοχαρίδου Όλγας ΠΕ 11 και της Αθανασίου Χριστίνας ΠΕ 03.σε συνεργασία με την εθελόντρια μέντορα-εκπαιδεύτρια πρώτων βοηθειών KS της κα. Αλέκα Φωτιάδου.
Κατά τη διάρκεια της δράσης έγινε χρήση κατάλληλων εκπαιδευτικών βοηθήματων και μηχανημάτων όπως στρωματάκια, προπλάσματα διαδραστικής εκπαίδευσης, απινιδωτής, κ.α. Στις 28/2/24 πιστοποιήθηκαν ακόμη πέντε εκπαιδευτικοί του σχολείου μας με τη διεθνή πιστοποίηση ανανήπτη (First Responder) στη Βασική Υποστήριξη της Ζωής (Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση και χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή), σε μια συνεργασία του KIDS SAVE LIVES με το European Resuscitation Council.
Η διάρκεια εκπαίδευσης ήταν 6 ώρες και η πιστοποίηση τους ERC θα διαρκεί για τα επόμενα 3 χρόνια. Η δράση αυτή ενίσχυσε την υιοθέτηση καλών πρακτικών και είχε θετικό αντίκτυπο στις δημιουργικές σχέσεις ολόκληρης της Α΄τάξης Γυμνασίου. Επίσης σε σχέση και με την περσινή επιμόρφωση πρώτων βοηθειών στο μαθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, βελτιώθηκε η εμπιστοσύνη και η αποτελεσματικότητα ευρύτερα στην κοινότητα του σχολείου.
Ο Πανελλήνιος και μοναδικός στον κόσμο διαγωνισμός πρώτων βοηθειών Kids Save Lives ήταν το τελευταίο στάδιο αυτής της δράσης στο οποίο συμμετείχε μία τριμελής ομάδα γυμνασίου και μία τριμελής ομάδα λυκείου (2 βασικοί και 1 αναπληρωτής). Ο εγκεκριμένος για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαγωνισμός ( https://bit.ly/4aI1JkV  και https://bit.ly/4aKRg89 ), υλοποιήθηκε στις 13/4/24 στο Δημαρχείο Πανοράματος Θεσσαλονίκης. Η δοκιμασία αφορούσε μία τετράλεπτη εκτέλεση ΚΑΡΠΑ κάθε δυάδας (2΄και 2΄για κάθε μαθητή/μαθήτρια) σε ένα διαδραστικό πρόπλασμα όπου μέσω ενός λογισμικού καταγραφόταν με λεπτομέρεια το κάθε αποτέλεσμα. Πριν τη συμμετοχή των ομάδων στο διαγωνισμό προηγήθηκε προετοιμασία στην σωστή εκτέλεση ΚΑΡΠΑ διάρκειας τεσσάρων διδακτικών ωρών στο πλαίσιο του σχολικου ωρολόγιου προγράμματος.
Απώτερος στόχος της συμμετοχής των μαθητών/τριών του σχολείου μας στο Μαθητικό Διαγωνισμό ήταν να καλλιεργήσουν τις αρχές της ευγενούς άμιλλας, του εθελοντισμού και του «αἰέν ἀριστεύειν». Όπως επίσης, στο να συμβάλλει ώστε αυτοί/-ες να ενεργούν με γνώμονα την αλληλεγγύη, καθιστώντας τους σε ενεργούς πολίτες.

Στη δράση συμμετείχαν επίσης οι εκπαιδευτικοί:
Δασκαλοπούλου Αλεξάνδρα ΠΕ 02
Δασκαλοπούλου Έλενα ΠΕ 02
Κορύτσα Μαρία ΠΕ 8,
Λάιου Μαρία ΠΕ 11